Marka ve ürünlerin bilinirliğinin ve satışlarının arttırılmasına yönelik olarak indirimli veya hediye ürün verilmesi ile şifre gönderilerek çekilişe katılım sağlanması gibi yöntemler içeren promosyon kampanyaları, ağırlıklı olarak gıda sektöründe faaliyet gösteren firmalar tarafından düzenlenmektedir.
Düzenlenen söz konusu promosyon kampanyalarına ilişkin, T.C. Ticaret Bakanlığı’na ulaşan başvuruların önemli bir kısmı, tüketicilere vaat edilen promosyon ürünlerin anlaşmalı noktalardan teslim edilmemesi, düzenlenen çekilişlere ilişkin şifrelerin ulaşmaması ve sorun yaşayan tüketicilerin mağaza görevlilerinden eksik ya da yanlış bilgi alması veya kampanya düzenleyicisi firmalarla irtibat kuramaması olduğu tespit edilmiştir.
Bu kapsamda, promosyon kampanyalarına ilişkin T.C. Ticaret Bakanlığı’na ulaşan tüketici başvuruları, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ikincil düzenlemeleri çerçevesinde T.C. Ticaret Bakanlığı bünyesinde bulunan Reklam Kurulu tarafından incelenmekte olup, tüketicilerin aldatıldığı ve yanıltıldığının tespiti halinde ilgili mevzuat hükümleri kapsamında bu duruma yol açan firmalara idari yaptırım uygulanmaktadır.
Bahse konu promosyon kampanyalarına ilişkin olarak ortaya çıkması muhtemel tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi amacıyla, reklam ve tanıtım araçlarında açık ve yeterli bilgilendirmelerin yer alması ve tüketicilerle birebir muhatap olan mağaza görevlilerin kampanya şartlarına ilişkin yeterli bilgiye sahip olmalarının sağlanması ve sağlıklı bir iletişim ortamı tesis edilmesine ilişkin gerekli tedbirlerin alınması ve azami özenin gösterilmesi hususunda gereğini rica ederiz.